dinsdag 22 september 2015

Negativiteit enzo

Hallo internet! Ik heb een iets serieuzere post vandaag. Over een serieus onderwerp. Want daar was het wel weer tijd voor

Negativiteit enzo
Ik ben actief op facebook en de laatste tijd zie ik heel vaak berichten van een bepaalde pagina langskomen (die ik niet ga noemen). Het is niet dat ik deze pagina volg, maar ik zie het als mensen berichten ervan liken en delen etc.
Op zich is hier natuurlijk niets mis mee, ware het niet dat de pagina draait om irritaties, pet peeves en gezeur. Iedereen zet de dingen die hij/zij het vervelends vind in het dagelijks leven. En het punt is: iedereen heeft wel eens wat te klagen, en dat is prima. Maar om dat nou zo te delen met de rest van de wereld, blijft een beetje apart voor me. Ik probeer persoonlijk namelijk mijn best om te focussen op de positieve dingen in het leven. Er is best een lange tijd geweest waarin ik constant zwaar sarcastisch was en volledig negatief en pessimistisch ingesteld was. En achteraf gezien kan ik niet zeggen dat ik erg gelukkig was. Ik zag alleen de tegenvallers, ik had geen zelfvertrouwen en ik had een hekel aan alles en iedereen. Optimisme zit niet in mijn natuur, maar nu ik mijn best ervoor doe, is het leven toch wel een stuk mooier geworden. Het leven is te kort en te mooi om negativiteit te delen met de wereld. Zeker haatdragende berichten en discriminatie.
Het is vervelend dat je sommige pagina's niet kan blokken van je nieuwsoverzicht op facebook, want ondanks het feit dat er genoeg herkenbare irritaties waren, doet alle negatieviteit me niet echt goed en ik word er niet zo vrolijk van.
Waarom zijn pagina's die alle geweldige en mooie dingen in het leven delen niet populairder? Waarom houden mensen zich niet vast aan positiviteit in plaats van zich onder te dompelen in negativiteit?
Misschien hebben ze mijn inzicht nog even gemist.
Dus speciaal voor die mensen: LOVE LIFE, ENJOY THE WORLD, SPREAD HAPPINESS AND BE POSITIVE :)

Dat was alle serieuziteit voor vandaag. Nu nog even iets grappigs.

Muggen hier, muggen daar, muggen hier, overa-hal
Ik ben iemand die niet kan slapen als het te warm is én ik ben ook iemand die volledig panisch word van muggen (en iemand die niet weet waarom dat is). Als gevolg slaap ik met mijn raam open en word ik om 4 uur 's nachts wakker van een mug, waarna ik rechtstreeks uit bed spring, mijn licht aandoe en wanhopig op zoek ga naar het monster.
Helaas is het nu dus zo dat mijn plafond, mijn spiegel en mijn muren onder de vlekken zitten. Ik denk er niet echt bij na als ik ze doodmep. Er zit zelfs een enorme bloedvlek op mijn deur. Zo lelijk. Maar aan de andere kant ook wel iets waar ik trots op ben op een een of andere manier. Dat rotbeest had me in mijn enkel geprikt.
Eigen schuld, dikke bult (zowel voor hem als voor mij. Welke idioot laat dan ook het raam open staan)

Tot morgen!

❤ Elisah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten